سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

انشاالله روزی لیاقت داشته باشیم که از کارگزاران ارمام شهر مهدوی باشیم

اگر دعای من امشب به آسمان برسد

گمان کنم که خدا هم به دادمان برسد

غـمـم ز دوری یار است، یار گمشده‌ام

چه می‌شود خبر از یار بی نشان برسد؟

چه می‌شود که بیاید سوار مشرقی‌ام

و بر پیاده خسته، توان و جان برسد؟

پر از لطافت گل می‌شود نسیم چمن

اگـر به فصـل خـزان یار مهـربان برسد

 گلاب و عطر بپاشید در مسیر ظهور

گمان کنم که هر آن لحظه میهمان برسد!

 همیشه منتظرم درکنار جاده عشق

که پیک خوش خبر از سمت جمکران برسد

اللهم عجل لولیک الفرج



نوشته شده در جمعه 89 دی 3ساعت ساعت 5:53 عصر توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر بدهید

قصه ، قصه سوختن پروانه هاست

پروانه های گمنامی که هیچ کس از عشقشان خبردار نشد

پروانه هایی که با بالهای سوخته وظیفه ماندن در قفس دنیا به آنان محول شد تا راوی زنده پروانگان شیدا بالی باشند که در گلستان آتش بال گشودند تا

راه جاودانگی و بقا را در فنای خویش بیابند

چرا که سوختن بهای قرب است و چنین سوختنی را جز به پروانگان بی پروای عشق نمی بخشند. آنکه آتشی بر دل ندارد کجا می تواند بال در آتش بگشاید؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!


و اما بعــد!!!!!!

صدای خس‌خس و سرفه‌های خشک یادگاران دفاع مقدس چه غریبانه در هیاهوی گنگ آدمها گم شده است و این شمعها چه معصومانه در گوشه و کنار بیمارستانهای شهرمان، لب پنجره‌های شب، رو به باغ بهشت آب می‌شوند.

مگر می‌شود گل را ندید؛ گلها حتی اگر پرپر شوند، بوی عطرشان در آسمان خاکستری و تیره‌رنگ شهر هم می‌پیچد.

کافیست کمی از خودت دور و به آنها نزدیک شوی.

جنگ که تمام شد، همه چیز تمام شد. حالا دیگر نه جنگی هست و نه خطری
حالا فقط میزها و عنوان ها هست که تعیین تکلیف می کنند

می خواهم از دلتنگی ها بگویم... از ا دیگران که می گویند اشکالی ندارد اگر یـارو دو پا و یک دست ندارد و یا شیمیائی شده ویـا چشمنانش دیـگر فقط خدا را میبینـد...


و تو ای دوست من که اینها را خواندی نگاه کن به آسمان!!

هر زخم آنها ستاره ای است و هر شهید ما خورشیدی است که پیش از طلوع آفتاب خانه های ما را گرم میکند ...

در سینه ام دوباره غمی جان گرفته است
امشب دلم به یاد شهیدان گرفته است
تا لحظه های پیش دلم گور سرد بود

اینک به یمن یاد شما جان گرفته است
در آسمان سینه ی من ابر بغض خفت
صحرای دل بهانه ی باران گرفته است
از هر چه بوی عشق، تهی بود خانه ام
اینک صفای لاله و ریحان گرفته است

دیشب دو چشم پنجره در خواب می خزید
امشب سکوت پنجره پایان گرفته است
امشب فضای خانه ی دل سبز و دیدنی است
در فصل سرد ، رنگ بهاران گرفته است



نوشته شده در جمعه 89 دی 3ساعت ساعت 5:46 عصر توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر بدهید

پرورش یافته دامن زهرا هستی
دانش آموخته مکتب مولا هستی
مریم از محضرتان درس حیا آموزد
چونکه محجوب ترین دخترحواهستی
جان گرفته شجر طیبه از آمدنت
فصل سرسبز تولاوتبری هستی
خطبه ات معجزه ات منجی موسی صفتان
تو کلیمی که فقط بی ید بیضا هستی
بانگ کوبنده تان بر همگان ثابت کرد
با ابالفضل علمدار هم آوا هستی
طینت مرده شان زنده شدو فهمیدند
علوی زاده ای و مثل مسیحا هستی
دل دریایی تان در تب امواج غرور
معنی واقعی هیبت دریا هستی
واژه ها پیش مقامت همه تعظیم کنند
تو خداوند نمادین غزل ها هستی
روضه‏هامان همه با یاد شما ختم شود
از همه زاویه ها روشن وپیدا هستی
بعد هفتاد ودو زخمی که به جانت زده اند
باز در بحبوحه ی حادثه سرپا هستی
راز آن عصر غم انگیز چرا فاش نشد
تو مه آلودترین فرض معما هستی



نوشته شده در جمعه 89 دی 3ساعت ساعت 5:41 عصر توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر بدهید

 

1- درسنامه ی مهدویت: از خدا مراد سلیمیان( نشر شهر)

2-خورشید مغرب:از محمد رضا حکیمی(نشر فرهنگ اسلامی)

3-عصر زندگی:از محمد حکیمی

4-امام مهدی از ولادت تا ظهور:از سید محمد کاظم قزوینی (ره)

5-رهبری بر فراز قرون:از شهید سید محمد باقر صدر

6-حکومت جهانی مهدی:از ایت الله مکارم شیرازی



نوشته شده در جمعه 89 دی 3ساعت ساعت 5:38 عصر توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر بدهید

 

ا یکی از اموری که می تواند معرفت وشناخت ما را نسبت به حضرت مهدی(عج)افزایش دهد آشنایی با القاب ان حضرت و معانی انها است.در حد اختصار به بعضی از القاب مشهور ان حضرت اشاره می کنم:

1-بقیه الله:بازمانده و پاینده ،این کلمه در ایه 11 سوره ی هود ،در دعای ندبه،زیارت جامعه ی کبیره، احادیث متعدد واز زبان خود حضرت  بازگو شده است.

2-حجت:از نظر لغت ،به معنای برهان و دلیل است که با ان حریف را قانع یا دفع کنندو جمع ان حجج و حجاج است.این کلمه در ایات 165 سوره ی نساء و149 سوره ی انعام و احادیث مختلف امده است.

3-منتظر:حضرت مهدی(عج) خود نیز همانند دیگر انسان ها،منتظر است تا روزی فرا رسد و اراده ی خداوند ،به بر پایی حاکمیت جهانی عدل و قسط تعلق گیرد.

4-صاحب الدار:مقصود از دار ،خانه ی پدری و جد ان حضرت است که در انجا غایب شده است .

قال رضا(ع):تمام الامر بقائم ال محمد

تمام امر به دست قائم ال محمد است.

                                              یا قائم ال محمد



نوشته شده در جمعه 89 دی 3ساعت ساعت 5:36 عصر توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر بدهید

 

همه ی عمر ما به تجارب و مبادله می گذرد.ما در هر لحظه داریم عمرمان را از دست می دهیم .اگر هدف ما رشد و زیاد شدن خودمان و دارایی ها و سر مایه های مان باشد.باید بیکار ننشینیم و همه ی لحظه ها را در جهت پر سودترین تجارب خرج کنیم. که اگر از دست بروند روزی حسرت خواهیم خورد و این وقتی ممکن است که ما ارزش و قدر خود را بفهمیم و الا خودمان را ارزان و مفت خواهیم فروخت.ما در این عمر محدود ،یک عمر بی نهایت دیگر را خوا هیم ساخت.

یک زندگی بهشتی یا جهنمی.راه رسیدن به بهشت عمل به دین است که دین برای بهشتی شدن در تمام لحظات زندگی ما برنامه دارد و اگر ما عبد باشیم یعنی خدا را بندگی کنیم،بهتر بگویم اگر ما خودمان را فقط به خدا بفروشیم در عمل به برنامه خدا چون و چرا نمی کنیم و مو به مو برنامه ی دین را انجام می دهیم زیرا خدا ما را به قیمت بهشت می خرد همان قیمت واقعی ما یعنی بهشت.

بدانید بهای شما جز بهشت نیست بنابراین خود را جز به این بها مفروشید  



نوشته شده در جمعه 89 دی 3ساعت ساعت 5:33 عصر توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر بدهید

 

روایات به ما می فهمانند که کار حضرت حجت (ع)سخت تر از کار جدش رسول خدا(ص) خواهد بود،زیرا مردمی که در برابر پیامبر خدا ایستاده بودند افراد جاهلی بودند که سنگ و چوب و...می پرستیدند ولی جاهلانی که در مقابل امام عصر(ع) می ایستند کسانی هستند که قرآن به دست می گیرند و با تأویل کردن آیات قرآن و متمسک قرار دادن آن با حضرت می جنگند.

                                          ******************* 

اصحاب حضرت حجت(ع)همچون امامشان که ((بقیه الله)) و ((ذخیره الله)) است از جمله افرادی هستند که خداوند وعده ی عذاب حکام جور و ستم و مشرکان و کفار را به دست آن ها داده و مقرر ساخته است که پایان حکومت جباران و شروع حکومت صالحان با دست توانای آن ها و رهبری امام زمان(ع) واقع می شود.



نوشته شده در جمعه 89 دی 3ساعت ساعت 5:32 عصر توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر بدهید

 



نوشته شده در پنج شنبه 89 دی 2ساعت ساعت 9:56 عصر توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر بدهید

 


وظیفه ی یک شیعه و یک عاشق دلسوخته قبل از هر چیز یاد امام زمان است نه در هر صبح و شام ، بلکه درتمایم ساعات عمر خود و درهر حال ازحالات و در هر مکانی از مکانها باید به یاد امام زمام باشد ، نه آنکه هر گاه مریض یا گرفتار شد ویا در مرکزی از مراکزدینی ، مانند حرم ائمه (علیه السلام) قرار گرفت به یاد امام بیافتد ، زیرا عاشق آن است که آنی از یاد معشوق غافل نشود . تأسف آن است که نه تنها دیگران به یاد امام نیستند . بلکه شیعیان نیز امامشان را به فراموشی سپرده اند ، در حالی که از یاد بردن ولی نعمت عیب و زشت است . یاد اما نه تنها یک وظیفه است که آرام بخش و نشاط آور ، سازنده و تربیت کننده ، اصلاح گر وشور آفرین ووسیله تقرب به خدا و توشه لحظه پر وحشت مرگ نیز هست .

بنابراین ، ای دوستان امام زمان اگر صفای روح می طلبید ، اگر تزکیه نفس می خواهید . اگر قدرت مبارزه با تمایلات نفسانی ووسوسه های شیطانی را جویا هستید ، اگر از گناهان و خطاها پشیمان شده در پی وسیله استغفار به فکر درمان بیماری های روحی وناهمواریهای معنوی افتاده اید ، اگرتعالی روانی و نور باطنی می خواهید و بالاخره اگر کامیابی دنیا و آخرت را خواستارید ، راه اصلی و مسیر حقیقی آن است که به یاد امام زمان باشید و به او روی آورید ودست به دامان او شوید ، در تمام ساعات عمرتان به یاد او باشید ، از او بخواهید ، او را بجوئید ، راه او را به پیمائید و در خانه او را بزنید ، چرا که همه چیز انجاست و همه کمالات در سایه مهر او و در پرتو اطاعت و کسب خوشنودی او و سرانجام از یاد اوست . شما در هر مقام و موقعیتی که هستید ، اگر می خواهید در تمام شئون زندگی و در همه مسائل اجتماعی ، به خصوص سازندگی روح انسانی وشکوفایی اندیشه ، به جائی برسید و به موقعیتهائی نایل شوید پیوسته به یاد او باشید و پیوندتان را با او محکم کنید که در غیر این صورت . تلاشها بی ثمر می ماند . راههای به یاد امام بودن ، تکالیف بعدی است که ذیلاً اشاره می شود .



2-‌ دعا برای شناخت امام زمان (علیه السلام)

 معرفت و شناخت امام زمان ، امری حتمی و ضروری است ، چرا که طبق حدیث نبوی مرگ کسی که نسبت به امام زمانش آگاهی ندارد ، مرگ جاهلیت است . بنابراین یکی از وظایف مسلم عبد این است که امام زمانش را بشناسد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نورزد . از جمله کوششها دعا و مسئلت شناخت امام از حضرت حق تعالی است که از خدا استعانت بجوید و بخواهد که معرفت امام را برای اومیسر و مقدورنماید . در این مورد دعای معروفی است که مرحوم کلینی در باب غیبت ازکتاب الحجه اصول کافی و نعمانی در کتاب غیبت خود و شیخ صدوق در کتاب کمال الدین و سید بن طاووس در جمال الاسبوع و شیخ طوسی در مصباح المتهجد نقل کرده اند .در این دعا پس از درخواست معرفت خدا ومعرفت رسول خدا . معرفت امام مسئلت می شده ودستور مواظبت آن به مؤمنان و منتظران ظهور حضرت داده شده است :

اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک ( لم ارعف رسولک ) اللهم عرفنی رسولک فانک ان لم تعرفتی رسولک لم اعرف حجتک . اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرفنی حجتک ضللت عن دینی ؛ خداوندا خودت را به من بشناسان که اگر خودت را به من نشناسانی رسولت رانخواهم شناخت، خداوندا رسولت را به من بشناسان ، چرا که اگر رسولت را به من نشناسانی ، حجتت را نخواهم شناخت . خداوندا حجت خود را به من بشناسان که اگر حجتت را به من نشناسانی ، در دین گمراه خواهم شد .

بزرگان دین به دوستان و مؤمنان و عاشقان حضرت مهدی دستور مواظبت این دعا را برای همیشه داده اند ، بنابراین می توان آن را یکی از وظایف شمرد .



3- دعا برای سلامت امام زمان (علیه السلام) :

یکی ازوظایف دوستان امام این است که برای سلامت و صیانت حضرت از خطرات و بلایایی که جان امام را تهدید می کند ، با هر زبانی که بدان مسلطند ، دعا کنند و بهتر آن است که دعاهای مأثور را بخوانند ،مانند :

 اللهم کن لویک الحجه بن لحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعه و فی کل ساعه ولیاً و حافظاً و قائداً وناصراً و دلیلاً و عینا حتی تسکنه ارضک طوعاً وتمتعه فیها طویلاً 1. یا مانند  اللهم اعده من شر جمیع ما خلقت و ذرات و برات و انشات و صورت . و احفظه من بین یدیه و من خلفه و عن عینه و عن شماله و من فوقه ومن تحته بحفظک الذی لا یضیع من حفظته و احفظ فیه رسولک و وصی رسولک علیهم السلام . اللهم ومد فی عمره وزد فی اجله و اعنه علی ما ولیته و استرعیته ...2

البته کل این دعا را محدث قمی درمفاتیح الجنان در ملحقات آن تحت عنوان دعا در غیب امام زمان آورده است .

و مانند دعایی که تحت عنوان  صلوات بر ولی امر منتظر (عجل الله تعالی فرجه)  در مفاتیج الجنان در ضمن صلوه بر حجج طاهره : آمده است :  ... اللهم اعذه من شر کل باغ و طاغ و من شر جمیع خلقک و احفظه من بین یدیه و من خلفه و عن یمینه و عن شماله و احرسه و امنعه من ان یوصل الیه بسوء ... . و یا مانند دعایی که با این عبارت شروع می شود :  اللهم ادفع عن ولیک و خلیفتک ... که مرحوم محدث قمی آن را از سید ین طاووس در جمال الأسبوع و شیخ الطایفه در مصباح المتجهد نقل کرده و درامر چهارم از دعا برای امام عصر (علیه السلام) قرار داده است . طالبان می توانند به مفاتیح الجنان مراجعه کنند .

در اینکه به دوستان توصیه شده برای سلامتی امام زمان (علیه السلام) دعاکنند و اینکه دعاهای بسیار در مورد این مورد ثبت و ضبط شده ، تا آنجا که در دعاهایی که برای امام زمان نقل شده به این موضوع توجه شده ، بحثی نیست و کسی نمی تواند در آن تردید کند ، حتی دستور داده شده که دوستان برای حفظ جان امام صدقه بدهند، نخست قصد و نیتش سلامتی امام زمان ، سپس سلامتی خود و اعضای خانواده اش ، آنهم در پناه امام زمان را لحاظ کند که این به قبول نزدیکتر است تا آنکه بخواهد صرفاً برای سلامتی خود صدقه بدهد .



4-‌ دعا برای تعجیل در ظهور امام زمان (علیه السلام) :

یکی از وظایف مسلم شیعیان در زمان غیبت امام زمان ، دعا برا ی قرب ظهور و درخواست تعجیل در قیام آن حضرت است . شیعه راستین و دلباخته امام زمان کسی است که در هر صبح و شام و با هر نماز ونیاز دست حاجت به پیشگاه خدای رؤف دراز کرده و از او ظهور مولایش را بطلبد .

کسی که شیفته واقعی امام زمان (علیه السلام) است در دعا برای ظهور مولایش اسیر الفاظ و گرفتار عبارت پردازی نیست ، بلکه از عمق جان دعا می کند و با تمام وجود گمشده اش را می طلبد ، تنها زبانش سخن نمی گوید ، بلکه قلبش در هجران یار می سوزد ، دلش در فراق محبوب مضطرب است و دیدگانش در انتظار دیدار اشکبار است . گردش زبانش در گام ، همچون اشکهای غلطانش برگونه ، نشانه محبت درونی و علاقه قلبی او به مولا و محبوب اش است .

شیعه شیفته ، بسان انسانی فارغ و بی سوز ، نیایش نمی کند . بلکه مانند عاشقی دلباخته با دلی پر سوز و گداز و با تمام وجود برای ظهور امامش دعا میکند . انسانی که دردریا گرفتار توفان شده و کشتی اش شکسته به دریا افتاده و در حال غرق شدن است ، چگونه برای نجات خویش دعا می کند ؟ و با چه حالی خدا را میخواند و چطور از ته دل به پیشگاهش التماس می کند ؟

شیعه دلباخته نیز در زمان غیبت ، میان موجهای پرخروش حکومتهای خود کامه در دل دریای توفان زده و تاریک اجتماعات فاسد بشری ، کشتی سعادتش را شکسته می بیند ، دل را در فراق امام ومولایش مضطرب و پریشان می یابد و بدون ذره ای ظاهر سازی و خودنمایی ، از صمیم قلب فریاد می کشد : این بقیه الله ؟ و با اشک و آه جان سوز می گوید : این المنتظر لاقامه الامت والعوج ؛ کجاست مصلحی که انتظار می کشیم انحرافها و کجیها را راست گرداند ؟ این المرتجی لازاله الجور و العدوان ؛ کجاست مایه امیدی که ستم و بی عدالتی را از جهان برچیند ؟ این معز الاولیاء ومذل الاعداء ؟ کجاست عزت بخش دوستان و ذلیل کننده دشمنان ؟ این ابن النبی المصطفی و ابن علی المرتضی وابن خدیجه الغراء و ابن فاطمه الکبری ؛ کجاست پسر محمد مصطفی (صل الله علیه و اله) وعلی مرتضی (علیه السلام) و خدیجه غراء (علیه السلام) و فاطمه کبری (علیه السلام) ؟

آری ، عاشق دلباخته صبح و شام نمی شناسد و درتمام ساعات منتظر ظهور یار و مشتاق دیدار جمال محبوب است . امام صادق (علیه السلام) فرمود :  فتوقعو الفرج صباحاً و مساءً3 ؛ باید در هر صبح و شام در انتظار ظهور صاحب خود باشی .

و در حدیث دیگر فرمود :.... و توقع امر صاحبک لیک و نهارک4 ؛ باید شب و روز منتظر فرار رسیدن ظهور صاحب خود باشی .

بنابراین ، بر همه شیفتگان آن حضرت لازم است دائم به یاد آن امام همام بوده و برا ی تعجیل در ظهورش دعا کنند و از خدا ظهور او را هر چه سریعتر بخواهند ، چرا که با آمدن او تمام ملل نجات می یابند و شیعه به اوج عزت وعظمت خود می رسد . به قول امام صادق :لکل اناس دوله و دولتنا فی آخر الدهر یظهر5 .

یقیناً در دولت اهل بیت پیامبر شیعیانشان به اوج عزت خواهند رسید و دشمنانشان به حضیض ذلت ، چنانکه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) فرمود :  و اکثر و الدعا ، بتعجیل الفرج فان ذالک فرجکم 6؛ برای فرج ما بسیار دعا کنید چرا که فرج شما در آن است .

5-‌ توسل به امام زمان (علیه السلام):
همانگونه که هر عبدی اگر مبتلا به مشکلی شود به مولایش پناه می برد و رفع شداید ومشکلات را از او می طلبد ، مخصوصاً اگر آن مولا توان رفع مشکل راداشته باشد ، شیعه نیز باید در همه حالات به ویژه درهنگام شداید وتهاجم دشمن ، به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)متوسل شود و رفع مشکل را از مولای خود بخواهد . در طول تاریخ شیعه از صدر غیبت تاکنون مواردی که مؤمنان به آن امام همام متوسل شه و نتیجه گرفته اند ، قابل احصا نیست . شفا یافتگان درگاه او ونجات یافتگان پناهجویان او بسیارند که در کتابهای متعدد به آنها اشاره شده است. کسانی که در مسجد جمکران قم با توسل به امام زمان (علیه السلام) شفا گرفته و یا از آنان رفع مشکل شده ، تعداد بی شماری هستند که ما در اینجا بنای نقل آنها را نداریم .

گرچه همه ائمه سرور ومولای ما هستند و همگان صاحب کرامات ومعجزات اند و تمامی آنان در درگاه پروردگار صاحب عزت و جاه و جلالند و انسان به هر کدام که متوسل شود به پناهندگان خود ، پناه می دهند . لکن طبق قاعده امروزه هر کاری که بخواهد انجام گیرد وهر مشکلی که بخواهد رفع شود و هر بلیه ای که بخواهد از میان برداشته شود و سرانجام ، هر عزت و ذلتی باید زیر نظر ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) باشد و با صلاح دید آن حضرت انجام گیرد . شاید معصومین دیگر کارها را به آن حضرت ارجاع دهند ، چرا که فعلاً دوران حکومت و حکمروایی اوست ، لذا توسل به او لازم است


1-‌ یاد امام زمان (علیه السلام)



نوشته شده در پنج شنبه 89 دی 2ساعت ساعت 2:55 عصر توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر بدهید



نوشته شده در پنج شنبه 89 دی 2ساعت ساعت 2:28 عصر توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر بدهید

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin