سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

انشاالله روزی لیاقت داشته باشیم که از کارگزاران ارمام شهر مهدوی باشیم

اقا جان جمعه ای امد ورفت اما.........



نوشته شده در جمعه 89 دی 24ساعت ساعت 5:1 عصر توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر


تعریف لغوی تهمت  

بهتان و تهمت عبارتست از اینکه انسان در حق غیر به   چیزی که راضی نیست   دروغ   بگوید به عبارت دیگر چیزی را به دروغ   به دیگری نسبت دهد و شخصی که مرتکب   گناه   و عمل زشتی نشده به انجام آن متهم کند   و یا عیب و نقصی را که در او نیست به او بچسباند و فرقی نیست که این نسبت دروغ در حضور او باشد یا در غیاب.
بهتان و تهمت از گناهان کبیره است و در قرآن مجید به شدت از آن نهی، و عذاب شدیدی برای آن ذکر گردیده که به آن اشاره خواهد شد.


آثار سوء اجتماعی تهمت

نتیجه بهتان و افتراء به این و آن اینست که نظام اجتماعی دیر یا زود از هم بپاشد و عدالت اجتماعی از بین برو.د حق باطل و باطل حق جلوه کند، بیگناهان متهم و گرفتار، ‌و گناهکاران تبرئه و آزاد باشند، حسن ظن به سوء ظن نسبت بکدیگر تبدیل گردد و اعتماد عمومی مردم از یکدیگر سلب شود و زمینهی هرج و مرج فراهم گردد و نا امنی و نار ضایتی رشد یابد،‌ دوستی و صمیمیت جایش را به کینه و عداوت بدهد، مردم پراکنده و متفرق و بدون ارتباط با یکدیگر زندگی کنند و از تجمع و تشکل و انسجام خبری نباشد. بدون شک چنین جامعه‌ای نمی‌تواند دوام و بقاء داشته باشد بلکه بزودی سقوط خواهد کرد و مردم آن هلاک و گرفتار انواع مشکلات و بلایا خواهند شد. و لذا امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود: هر گاه مؤمنی برادر مؤمن خویش را متهم سازد و به او تهمت بزند ایمان از قلب او محو می‌شود همچنانکه نمک در آب ذوب می‌گردد. و وقتی ایمان مؤمن ذوب شد و دیگر اثری از ایمان در قلبش باقی نماند جایگاهش دوزخ است چنانکه پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ فرمود: هر کس به مرد یا زن با ایمانی بهتان بزند یا دربارهی کسی چیزی بگوید که در او نیست خداوند در قیامت او را بر تلی از آتش قرار می‌دهد تا از آنچه گفته است خارج شود. و از عهدهی‌ گفتهی خود بیرون آید.
در قرآن کریم بیش از چهل آیه دربارهتهمت و بهتان به مردم در رابطه با جریانات مختلفی نازل شده که چند نمونه مهم آن ذکر می‌شود.

 


منابع:

·         کافی، ج2، ص361؛

·         البرهان، 4/208).

·         وسائل الشیعه، ج8، ص603؛ عیون اخبار الرضا، ب 30

·         البرهان، ج4، ص209؛ کافی، ج2، ص362؛ امالی، م50، ص304

·         البرهان، ج3، ص128

 



نوشته شده در پنج شنبه 89 دی 23ساعت ساعت 7:0 عصر توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر

ماست وتُرب راهم زمان دریک وعد? غذایی باهم میل نفرمائیدچون موجب بیماریهای پوستی میگردد.

  2---خوردن هم زمان ماست ومرغ برای افرادی که دارای مزاج سرد میباشندمضرمی باشد.

3---خوردن شاهی(ترتیزک)باعث خون سوزی درانسان میشودوخوردن گشنیززن راعقیم میکند.

4----مصرف روزی یک عدد تخم مرغ سنگین می باشد،وبه هیچ عنوان بیشترازیک عدددریک روزمیل نکنید.

5---توجه شودکه مصرف فلفل وترشی باعث استرس ورُعب میشودوهمچنین ترشی برای حافظه ضرردارد.

6---شیرگاوبر بچه اثرژنتیکی داردوخوی وصفت گاودراواثرمیگذارد.(توجه به پرخاشگریهای فرزندانی که فقط باخوردن شیرگاوبزرگ شده اند،شود.).

7---خاک شیرطبع سرددارد.

8--مصرف زیادماهی برای چشم ضرردارد.

9---خوابیدن درشب حتما3ساعت بعدازصرف غذاودرروزیک ساعت بعدازصرف غذاباشدوبعدازغذاحتماقدم بزنیدودرحین صرف غذاوتایک ساعت هم بعدازصرف غذا  به هیچ عنوان چای ومایعات نخورید ومایعات راقبل ازغذا بنوشید ودرموقع صرف غذا، هم آهسته میل نمائید،تانیازی به نوشیدن آب نباشد.

10---ماست بامرغ وترب وماهی باهم مصرف نشود.

11----ازخوردن غذای سبک مثل سالادوسوپ درابتدای غذاخودداری شودمتآسفانه به غلط جاافتاده است که مردم سالاد رادرابتدای غذامیخورندچون ترشّح زیاداسیدموجب عدم هضم غذای سنگین میشود.پس بایدسالادوسوپ وغذای سبک رادرانتهای غذاخورد.

12----سیب ترش برای حافظه ضرردارد.درضمن بعدازبرگشتن ازحمّام هم سرراباید پوشاندچون حافظه ضعیف میشود.

13----افطارراباغذای شیرین مثل شیروفرنی خالی  وچندعددخرمامخصوصا افرادضعیف شروع کنندوپس از2ساعت غذای اصلی خورده شود.

14---درموقع خواب معده پرنباشدچون خواب آوراست وبخارات معده چون راه خروجی ندارندبابسته شدن چشم به چشم آسیب میرسانندولذا بعضی ازچشمهازیادبخارمی بندد.

15----عروس وداماددرهفت? اول ازدواج ترشی وسیب ترش وگشنیزبه هیچ عنوان میل نکنند.

16----دودهیزم بهترین وسیله برای ضدّعفونی کردن چشم است،ولذاچشمهایتانرابازدرجلوی دودهیزم نگه داردوازمقداری اشک ریختن به این صورت ترسی نداشته باشید.

17---درصورت سردشدن مزاج فردباعسل که گرم است جبران شود.



نوشته شده در پنج شنبه 89 دی 23ساعت ساعت 10:31 صبح توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر بدهید

گرفته راه گلویم به عقده‌های فرج
به سر هوای تو دارم، به دل نوای فرج
ببین که زخمیِ زخمی ز تیرِ هجرانم
به نیمه جانیِ من ده کمی دوای فرج
به کودکی دلِ من را هوایی‌ات کردی
دلیل پیری من شد فقط هوای فرج
برای این که ندیده نبینمت بروم
هزار مرتبه خواندم تو را دعای فرج
ولی گمان نکنم قابلِ رخت باشد
غلامِ رو سیه و روی تو صفای فرج؟
بیا و در شبِ قدرم، بخوان مناجاتی
ای ابتدای جدایی، ای انتهای فرج
فقط بیا و بگو تا که فرصتی باقیست
ندیدی از من رسوا دمی وفای فرج 



نوشته شده در پنج شنبه 89 دی 23ساعت ساعت 10:17 صبح توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر بدهید

امام موسی کاظم (ع

 ابوالحسن موسی بن جعفر (ع) امام هفتم از ائمه اثنی عشر (ع)

ونهمین معصوم از چهارده معصوم (ع) تولد آن حضرت در ابواء

(محلی میان مکه و مدینه) به روز یکشنبه هفتم صفر سال 128 یا

 129 ق واقع شد.

 

 به جهت کثرت زهد و عبادتش معروف به (العبد الصالح) و به جهت علم و فرو خوردن خشم و صبر بر مشقات و آلام زمانه مشهور به (الکاظم) گردید. آن حضرت به کنیه های ابو ابراهیم و ابو علی نیز معروف بوده است. مادر آن حضرت حمیده کنیزی از اهل مغرب یا اندلس (اسپانیا) بوده است و نام پدر حمیده را صاعد مغربی (بربری) گفته اند ..... برادران دیگر امام از این بانو اسحاق و محمد دیباج بوده اند. امام موسی الکاظم (ع) هنوز کودک بود که فقهای مشهور مثل ابوحنیفه از او مسئله می پرسیدند و کسب علم می کردند بعد از رحلت پدر بزرگوارش امام صادق (ع) (148 ق) در بیست سالگی به امامت رسید و 35 سال رهبری و ولایت شیعیان را برعهده داشت....

 

 چگونگی به امامت رسیدن آن حضرت:

 در زمان حیات امام صادق (ع) کسانی از اصحاب آن حضرت معتقد بودند پس از ایشان اسماعیل امام خواهد شد. اما اسماعیل در زمان حیات پدر از دنیا رفت ولی کسانی مرگ او را باور نکردند و او را همچنان امام دانستند پس از وفات حضرت صادق (ع) عده ای چون از حیات اسماعیل مأیوس شدند پسر او محمد بن اسماعیل را امام دانستند و اسماعیلیه امروز بر این عقیده هستند و پس از او پسر او را امام می دانند و همینطور به ترتیب و به تفضیلی که در کتب اسماعیلیه مذکور است. ـ پس از وفات حضرت صادق (ع) بزرگترین فرزند ایشان عبدالله نام داشت که بعضی او را عبدالله افطحمی دانند این عبدالله مقام و منزلت پسران دیگر حضرت صادق (ع) را نداشت و به قول شیخ مفید در?ارشاد? متهم بود که در اعتقادات با پدرش مخالف است و چون بزرگترین برادرانش از جهت سن و سال بود ادعای امامت کرد و برخی نیز از او پیروی کردند اما چون ضعف دعوی و دانش او را دیدند روی از او برتافتند و فقط عده قلیلی از او پیروی کردند که فطحیه موسوم هستند.

ـ برادر دیگر امام موسی کاظم (ع) اسحق که برادر تنی آن حضرت بود به ورع و صلاح و اجتهاد معروف بود اما برادرش موسی کاظم (ع) را قبول داشت و حتی از پدرش روایت می کرد که او تصریح بر امامت آن حضرت کرده است.

ـ برادر دیگر آن حضرت به نام محمد بن جعفر مردی سخی و شجاع بود و از زیدیه جارودیه بود و در زمان مامون در خراسان وفات یافت اماجلالت قدر و علو شأن و مکارم اخلاق و دانش وسیع امام موسی کاظم (ع) بقدری بارز و روشن بود که اکثریت شیعه پس از وفات امام صادق (ع) به امامت او گرویدند و علاوه بر این بسیاری از شیوخ و خواص اصحاب حضرت صادق (ع) مانند مفضل ابن عمر جعفی و معاذین کثیر و صغوان جمال و یعقوب سراج نص صریح امامت حضرت امام موسی الکاظم (ع) را از امام صادق (ع) روایت کردند و بدین ترتیب امامت ایشان در نظر اکثریت شیعه مسجل گردید.

 

 ـ شخصیت اخلاقی:

 او در علم و تواضع و مکارم اخلاق و کثرت صدقات و سخاوت و

 بخشندگی ضرب المثل بود. بران و بداندیشان را با عفو و احسان

 بیکران خویش تربیت می فرمود.

 

 شبها بطور ناشناس در کوچه های مدینه می گشت و به مستمندان کمک می کرد. مبلغ دویست، سیصد و چهارصد دینار در کیسه ها می گذاشت و در مدینه میان نیازمندان قسمت می کرد. صرار (کیسه ها) موسی بن جعفر در مدینه معروف بود. و اگر به کسی صره ای می رسید بی نیاز می گشت معذلک در اطاقی که نماز می گذارد جز بوریا و مصحف و شمشیر چیزی نبود.

 

  فرزندان امام:

بنا به گفته شیخ مفید در ارشاد امام موسی کاظم (ع) سی و هفت فرزند پسر و دختر داشت که هیجده تن از آنها پسر بودند و علی بن موسی الرضا (ع) امام هشتم افضل ایشان بود از جمله فرزندان مشهور آن حضرت احمد بن موسی و محمد بن موسی و ابراهیم بن موسی بودند. یکی از دختران آن حضرت فاطمه معروف معصومه سلام الله علیها است که قبرش در قم مزار شیعیان جهان است. عدد اولاد آن حضرت را کمتر و بیشتر نیز گفته اند.



نوشته شده در چهارشنبه 89 دی 22ساعت ساعت 12:39 عصر توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر

ندارد شاخ و دم دنیا پرستی

مبادا جز خدایت را پرستی

 

خداوند گروهی ملک مرغوب

گروهی دینشان ویلا پرستی

 

گروهی بنده ی انواع خودرو:

بی.ام.و ،بنز ،ماکسیما پرستی!

 

گروهی نیز ثروتمندتر ها

هوایی تر :هوا پیما پرستی

 

و بعضا جمعی از دریا نوردان

شدیدا غرق در دریا پرستی

 

یکی از دوستان عشق خارج

کند تفریح با ویزا پرستی

 

و حتی فوتبالیستی دیده ام من

که باشد دین وی فیفا پرستی

 

گروهی موقع برنامه سازی

به کل ،محو صدا سیما پرستی

 

و بعضی مجریان مجذوب دوربین

به شدت گرم با اجرا پرستی

 

و بعضی چک به دستان در صف بانک

برای آتیه ،فرداپرستی

 

گروهی نیز وقت انتخابات

به شدت مؤمن آراپرستی

 

گروهی مردها:خانم پرستی

گروهی بانوان:آقا پرستی!

 

خلاصه هر کسی چیزی پرستد

مبادا تو از این چیزا (!)پرستی

 

((اگر در دیده ی مجنون نشینی))

نگاهت می شود لیلا پرستی

خداوندا به بعضی ها عطا کن

کمی از لذت یکتا پرستی

شاعر : مهدی استاد احمد

  



نوشته شده در سه شنبه 89 دی 21ساعت ساعت 11:2 صبح توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر بدهید

    میلاد امام باقر (ع)بر شما مهدوی یاوران ارجمند مبارک باد



نوشته شده در شنبه 89 دی 18ساعت ساعت 12:1 عصر توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر بدهید

 

 

امام باقری، نامت محمّد

فروزان اختری برتر ز انجم

تو فخر عترتی، خورشید پنجم

امامی، حجّتی، دریای علمی

کرامت گستری، زیبای حلمی

امام و حجّت اهل یقینی

فروغ آسمان، مهر زمینی

گشادی بال دانش بر سر ما

گشودی راه دین در باور ما

از آن موجی که از علم تو برخاست

شریعت زنده و اسلام برجاست

ز دریای تو خیزد موج دانش

درخشد نام تو بر اوج دانش

چشد هرکس نم از دریای علمت

سر ایمان نهد بر پای علمت

کدامین حوزه بی ابر تو بارد؟

فقاهت هرچه دارد، از تو دارد

فضیلت، جرعه نوش و مست جامت

حقیقت، سر خوشِ صهبای نامت


 
سروده : حجت الاسلام جواد محدّثی
تنظیم: تبیان؛ گروه دین و اندیشه



نوشته شده در شنبه 89 دی 18ساعت ساعت 11:56 صبح توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر بدهید

مولا نمی‏آیی؟!

من امشب زار می‏نالم، چرا مولا! نمی‏آیی؟

چرا ای صبح بی‏پایان‏ترین یلدا نمی‏آیی؟

دلم را نذر کردم تا به چشمانت بیاویزم

ضریح چشم‏هایت، قبله‏گاه ما، نمی‏آیی؟

طلسم انتظار کهنه چشم مرا کافی است

که در هم بشکنی بایک نگاه، امّا نمی‏آیی!

تمام جاده‏ها چشمْ انتظار مَقدمت هستند

سوارِ سبزْ پوشِ وادی بطحا! نمی‏آیی؟

ببین در انتظارم تا نثار مَقدمت سازم

دلم را، هستیَم، دار و ندارم را، نمی‏آیی؟

زمین، آیینه تاریکی و کفر و تَفرعُن شد

غرور آخرین از نسل "اَعطَیْنا" نمی‏آیی!

تو گفتی: جمعه موعود می‏آیم، نمی‏دانم

چرا مولا! چرا مولا! چرا مولا! نمی‏آیی؟



نوشته شده در چهارشنبه 89 دی 15ساعت ساعت 6:13 عصر توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر

 



نوشته شده در چهارشنبه 89 دی 15ساعت ساعت 6:7 عصر توسط کارگزار آرمان شهر مهدوی| نظر بدهید

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin